Att vara stolt över sina problemområden.

I bland så brottas man med dom extra kilona man har gått upp igen efter scendebuten. Men jag vet ju att kroppen inte kan ligga på för lågt kalori intag allt för länge. För att jag ska kunna bygga lite mer muskler och toppa formen så måste kroppen ha bra mat och mycket träning. Det är egentligen inga problem för det mesta. Jag älskar mat och har inga problem att få i mig det jag ska. Problemet kan snarare vara att dra i bromsen. Men det ligger väl i mitt tidigare beteende som gjorde mig överviktig. Tror jag har svårt att känna mättnadskänsla och triggar nått så enormt på socker. Men dom senaste åren har jag lärt mig så enormt mycket om mig själv. Lärt mig att känna igen hunger kontra sug. Lärt mig vad jag triggar på och vad som går bra. Att jag mår bra av min morgoncardio fast jag är dyngtrött, osv. Listan kan egentligen göras lång. 

Jag trivs egentligen med denna formen också, problemet är egentligen min mage. Den förstör hela känslan egentligen.  Överskotts huden och fettdepåerna över kejsarsnitten gör att jag känner mig tjockare än vad jag egentligen är. Och även när jag är nere i lägre fettprocent som på bilden nedan hänger huden på magen och förstör helhetsintrycket. Jag vet att det bara är yta och att jag gjort ett grymt jobb osv. Men för mig är det nått jag dagligen brottas med. Även om jag är i förhållande smal nu så brottas jag med att trivas i bikinin till sommaren. Kanske inte nått man tror att jag gör då jag har klivit upp på tävlings scenen i den minsta bikinin man kan tänka sig. Men det var faktiskt grymt jobbigt. Men jag gjorde det ändå som nån form av revansch att jag har återfått kontrollen över mitt liv. Och jag är stolt över min kropp och vill visa upp att det går, men det är ändå nått som skaver. Men jag siktar på att övriga kroppen kommer vara topp grym nästa gång så att blickarna dras från magen. Dock är ju magen en grymt viktig kroppsdel i fittnes världen och får mycket fokus.