Dyrt att ligga på topp

Sporten man håller på med är långt ifrån gratis. Men jag trode kanske inte att det skulle föra med sig så mycket kringkostnader som man inte tänkte på. Även om anmälningsavgiften till tävlingarna är rätt så liten så är de det som är runt omkring som kostar. Hår, fransar, naglar, brunfärg, hotell, skor, bikinin osv osv. Nog för att det inte är ett måste med naglar, fransar osv. Men ska det vara så ska det vara ☺ All in! Man vet inte om det är den enda gången man står där på sen och då vill jag verkligen glänsa. Förhoppningen är dock att det blir fler gånger men man vet aldrig. Har fått min första sponsring i alla fall och det tackar jag varmast för. Bästa frisören i stan ska fixa till mig i håret och bidrar med en sponsring på sling och klippning ✌ 


Veckans första intervall pass är i alla fall klart och det var precis lika jobbigt som jag mins det, men glad och nöjd när det är gjort. 


Att planera in vilodagarna

Jag brukar planera in mina vilodagar utifrån logistiken och vardagen. Morgoncardio är det aldrig några bekymmer med. Den är tidigt på morgonen när barnen sover. När det är vardag och sambon är borta på jobb så blir det på spinningcykeln i vardagsrummet. Är det helg och sambon är hemma eller att barnen är hos sina pappor så tar jag en promenad ute. (Vilket dom nästan för övrig aldrig är samtidigt, vilket jag tycker är lite synd.  Men det är en annan historia). 
 
Gymmet ska genomföras 5 ggr i veckan. Försöker att gymma när sambon är hemma för att kunna ha mer fokus på gymmet och dels för att det är smidigt att få hjälp med barnen. Är den en vecka då den lille är några dagar hos sin pappa är dessa givna gym dagar. Även torsdag- fredag brukar bli givna gymdagar då är sambon är hemma och det är lättare att få i hop vardagen. Sen blir det nån gymdag under veckan med då får barnen /barnet får hänga med. Och det brukar alltid lösa sig. Värre med intervallerna som nu ska in tre gånger i anslutning till gymmet.  Där tror jag inte att Saga kan sitta still så länge utan min uppmärksamhet.  Och jag måste verkligen ha fokus på löpbandet för att klara av det. På helgen leder jag även ett barnpass och det är ju aldrig några problem då det är ett barnvänligt pass så då är barnen mer än gärna med. Och på söndagar har jag spinningen. Det kan bli lite bökigt ibland när sambons Fotboll eller golf ibland krockar.

Så det kräver sin planering. Och helgerna brukat vara fulla med träning, det som inte hunnits under veckan. Så då kan det bli 4 pass per dag..... Släckt och vänner har jag lite dåligt samvete för ibland då det inte finns så mycket tid över för besök... 

Så i dag var det vilodag. Hämta båda barnen efter jobbet. Handla och plocka, funderar allvarligt på att skaffa städhjälp ✌största anledningen är riden.  Komma hem till nystädat och ha mer tid för det viktigaste i livet, familjen. 

Uppdaterade resultat.

19 veckor har gått på dieten. 8 veckor återstår. Längtar så till scenen. Samtidigt som det känns lite skrämmande. Skrev lite med en annan tjej i teamet i går som har lite mer erfarenhet än en annan. Guld värt med lite tills och info. Massa att tänka på, hår , smink, smycken, skor, bikinin, Brunfärgen,  lakan, badmössa osv osv.... och pengar, allt en bra dyr sport man valde 😀 haha. 

Men till resultaten av min "tävlings diet" sen i mitten av maj. 
Resultat så här långt:
Vikt -15.6kg
Byst: -10 cm
Midja: - 12cm
Höft: -11 cm
Stuss: -14 cm
Lår: - 6cm
Vad: -2 cm
Arm: -3cm 

Visa fler inlägg