När disciplinen får kliva in

Om man lysande på känslan och motivationen skulle det inte bli så mycket gjort ibland. Som o dag. 
Vaknade trött av klockan. Har stegrande ljud så brukar vakna när den precis kör igång. I dag vaknade jag när den ropade som högst.  
Kliver ner för trappan och vi har 17.8 grader inne. Bill helst bara krypa ner under filten än att bege mig ut på en runda. Tur det var plusgrader ute. 
Precis när jag ska ut ropar dottern på mamma. Hade lätt kunnat stanna hemma och mysa. Men i stället plockade jag upp henne och väckte sambon som fick ta morgonpasset. 
Med alla dessa saker hade jag lätt bara stanna hemma. Men med lite disciplin så kom jag ut på morgon joggingen som jag sa I går kväll att jag skulle göra.
Åter från rundan blev det några set mage trx banden. Så smidigt när alla träningsredskap finns framme redo att användas.