Resultatet av helgmyset

Man sköter sin kost exemplariskt på vardagarna. Planerar sitt intag.  Äter en närigrisk frukost har en bra samansatt matlåda, avstår från sötsaker osv, sen kommer fredag och fredagsmyset. Man kanske tar en utelunch avslutar med efterrätt. Sen kommer snackset fram till lets dans och kanske gärna ett glas vin eller en öl. På lördagen kommer mysfrukosten med familjen, lördagsgodis och en god lördags middag och lite mer alkohol. Söndag, varför inte en brunch? En fika med bästa vännen och söndags pizzan. Sen kommer måndagen och man är åter i dom goda rutinerna. Jag kanske tar det till sin spets och raljerar men tror nog att det kan se ut så för en hel del. Man tänker att det händer ju ingenting med vikten /formen. "Man unnat sig ju bara nått till helgen". Helgen i detta fall innebär 40 % av veckan. 40% av vecka  som man unnar sig och 60 % där man har en plan. Klart att det tar längre tid att nå sit mål om man bara satsar till 60 % jämfört om man satsar till 100%

Många har undrat hur det är möjligt att på 21 månader nå dom resultat  jag gjorde. Måste vara operation, fotoshop osv. Men satsar man 100% och lite där till kan man åstakomma hur mycket som helst. Hade jag unnat mig på helgerna hade jag ka ske inte varit där än i dag?! 

#1 - - Anonym:

Så klokt ! Och så sant.

Svar: 🌸
Sarah