Häng inte upp dig på siffran på vågen.

Stöter på så många som har en drömvikt. En siffra som man vill nå! Oftast är det en viktnedgång man eftersträvar. Varför stirra sig blind på siffran?! Är det inte känslan i kroppen och bilden i spegeln man ska gilla?! Spelar det någon roll om man väger 65 eller 75 kg Bara man är nöjd över känslan i kroppen och bilden i spegeln? 

Jag väger mig förvisso rätt så ofta MEN det är mer för att kolla om jag håller mig viktstabil, går ner eller upp, men vad det står spelar ingen större roll. 
 
Inför tävling och när man ska ner i fett % spelar vikten ingen större roll. Vi tävlar inte heller i viktklass. Grejen är att vi ska ner i fett % viktnedgången är inte det primära. Men minskar fettet minskar ju självklar vikten, Men Jag har aldrig förespråkat viktnedgång med muskelmassa som insatts. Därför måste man även äta mat! Rätt mat! Pulverdieter och qvick fix är inte att rekommendera. 
 
Därför har jag mest fokus på differensen i vikten inte själva siffran. Ett exempel är bilderna nedan. På alla bilder har jag samma vikt och den är 78kg. Jag har alltid varit lite generad över min vikt och inte velat säga den till någon. Men nu tänker jag att vad spelar det för roll?! Men kan det hjälpa någon att släppa fixeringen på vikten och ha fokus på hälsan så delar jag mer än gärna med mig av min vikt. 
 
Stay strong 💪