Fantastisk helg

Trotts att jag jobbade i fredags så känns det som man har haft riktigt långledigt. Det har varit fantastiska dagar. 
Det började med att lilla tjejen skulle vara hos oss på heltid. Var några turer hit och dit och känslor upp och ner. Men resultatet är helt fantastiskt för min del (om man nu får vara lite självisk i det hela). Detta kräver dock sin lilla planering och vissa planer måste tänkas om. I början av veckan var det nämligen varannan vecka som var tanken. Och då den stora tjejen är på varannan vecka skulle jag då vara ensam som denna vecka då sambon ligger borta på jobb mån-torsdag.  Vad ska man då göra med all tid? Smide planer för att fylla upp timmarna (som om det skulle vara ett stort problem 😂) Men nu får man tänka om. Får även titta på annan barnomsorg till den lilla då jag byter jobb under sommaren och kommer börja med skiftarbete. 

Vi har även firat den stora tjejen som fyllde 9 år i lördags. Tänk att det var hela 9 år sen hon kom och förgyllde våra liv 💖 För första gången la vi kalaset utanför hemmet. Och eftersom hon älskar att dansa var valet inte så svårt. Blev på Widelius dansstudio där det blev lite dans lektion, fika och paketöppning. Hon var riktigt nöjd. 


Sen vädret! Helt fantastisk. Varken mammor, barn eller katt vill gå in. Jag älskar verklige  sommar och sol. Hoppas på en riktigt bra sommar.  Om 5 veckor är det semester ☺