Alltid en tjockis på insidan.

I tanken i alla fall. Varje dag får jag mer eller mindre behärska mina tankar så det inte blir till handling. Att gamla vanor och mönster sitter så djupt rotade. Aktiviteter som film mys är alltid förknippad till godis och snask. Bilåkning en annan. Sötsuget direkt efter lunch är ju också ett fenomen för sig. Eller när man är trött behöver man ju självklart socker och då gärna choklad. Och för att inte tala om mens suget en gång i månaden. Och ja varför inte ägglossningen som triggar ett sug hos mig med. Och kakan till kaffet!....

Märkligt att dessa tankar och situationer fortfarande väcker suget inom mig trotts att det var ca 2 1/2 år sen jag tog tag i vikten. I perioder har jag ätit riktigt strikt och det har blivit något bättre. Men nu när det är mer liberalt är detta sug het jäkla hopplöst.  Undra om det finns nån typ av behandling?! Typ KBT kanske? För jag kan ju låta bli och gör det, men det är jobbigt att ständigt tänka och känna suget. 


#1 - - Anonym:

Hittar du nån bra Kbt-behandling, anmäl mig också! Kram! /Soile

Svar: Kanske kan få grupprabatt ☺❤
Sarah

#2 - - Anonym:

Det går nog fint med annan terapi också ❤️ Alla borde våga jobba med sig själva någon gång i livet. Möjligheten att få leva det liv man vill ökar, tänker jag. Kram! /Mimmi

Svar: Du är alltid då klok ❤
Sarah

#3 - - Anonym:

Det går nog fint med annan terapi också ❤️ Alla borde våga jobba med sig själva någon gång i livet. Möjligheten att få leva det liv man vill ökar, tänker jag. Kram! /Mimmi

Svar: Du är alltid då klok ❤
Sarah

#4 - - Anonym:

Lobotomi

Svar: 😂
Sarah