Run for your lifes

Alltså!!!! Helgens lopp har vänt så många känslor....allt från panik till den glädje. Men jag är så glad att jag genomförde det. Ju mer tid det går från loppet ju roligare känns det och nu vill jag absolut göra det igen. 

Jag och 5 tjejkompisar drog i lördags till Örebro för att springa zombie loppet rum för your lifes. Ända fram till själva startskottet gick var det ångest och hjärtklappning så fort jag tänkte på vad som komma skall. Vi blev vid starten inhysta i olika militärtält av den amerikanska militären. Alla pratade engelska och man infan sig fort i känslan att apokalyps hade kommit till världen. Vi delades in i grupper om 15 st och efter vi hade sett evakueringsplanen släpptes vi lösa. Tur att det var ljust när vi startade!!! Första zonen med zombies var sjukt otäckt och jag tror aldrig jag har sprungit så fort och skrikit samtidigt. Andra zonen skulle vi in i em tunnel, mörkt, rökfyllt, bilar och zombies över allt. Sen fortsatte banan genom örebros stad. Vissa partier var riktigt läbbiga och när mörkret föll på såg man inte mycket. 
Minns speciellt en del av banan (där även fläskläppen uppstod 😊) det var ett tält byggt som en labyrint fullt med zombies så klart. Vi sprang in in en klunga av ca 25 personer. Tillslut var det bara jag och två lagkamrater kvar. Alla hade hittat ut utom Vi! Där var det lite småpanik! Tillslut kom även vi ut! Och vi alla hade förlorat mins ett liv där inne. Syrran hade på sig sin gps klocka så riktigt kul att se hur den hade trackat oss. Runt runt runt! Då jag och mina lagkamrater blev av med våra liv efter banan var vi infekterade och blev i slutet avrättade i ett militärtält. Så välordnat från start till mål. Syster sprang med en go pro camera så ser fram emot att se om det blev någon film. 

Helt övertygad om att vi springer nästa år igen och då ska jag överleva. 

Bilderna är lånade från #runforyourlifes på IG. Kika där för mer bilder. 

#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Men alltså nej vilken rolig grej! Har aldrig hört talas om detta innan men blev sjukt sugen på att vara med nästa år! :D

Svar: Klart du ska vara med nästa år! Även om man ångrar sig på startlinjen är det en grym upplevelse!
Sarah Mossfeldt

#2 - - Linda:

Roligt att få läsa upplevelser från löparsidan. Jag var en av de zombies du antagligen mötte i labyrinten :)

Svar: Å är det så?! Alltså vilket jobb ni lagt ner!!! All cred till er! Vilka kostymer och miljöer ni lyckats få till. Labyrinten var fan inte rolig den 😂 Då ses vi nästa år igen antar jag 😊
Sarah Mossfeldt

#3 - - Linda:

Jag var med förra året också som statist och blev "biten" av upplevelsen, (no pun intended). Så vi lär nog mötas igen :D

Svar: Kul 😊
Sarah Mossfeldt