Att hitta balansen

Äntligen börjar jag hitta en balanse efter förra tävlingsdietern. Tog bara ca 2 år.... Men i ärlighetens namn tänkte jah inte så mycket på det i början. Då bara körde jag på. Tränade som vanligt men åt ALLT, JÄMT... Men var mer efter nått år som jag kände att det hade blivit lite för mycket vikt plus och jag måde inte gott i mig själv. Då beslutade jag mig för att anlita en onlinecoach väl insatt in ämnet. Bästa coachen ever. Med en gedigen meritlista, åratal i branchen och snabb respons på alla mail. Me like!! 
Efter ca 3 ½ månads samarbete känner jag nu att jag börjar få koll på läget. Vet ju egentligen hur man ska bete sig, men för mig är det så mycket enklare att hålla sig till planen när man vet att man har ögonen på sig. Sen att man vet att någon verkligen anstränger sig för att hjälpa vill man inte "göra den besviken". Även om det är mig själv som drabbas. På denna tiden har jag också gått ner nästan 9 kg. Det bästa av allt är att jag äter helt vanlig mat och på helgen, lördagar, fyller jag på med sånt jag har varit lite sugen på. Oftast blir det lite större portioner, älskar ju mat. Men blir även nån godis bit eller två. Balansen helt enkelt. Jag vet hur många kcal jag ska äta per dag, jag har ett kostschema som är uträknat efter rätt mängd så jag slipper hålla på att räkna. Så sjukt smidigt, för att räkna kcal i varje måltid är inte hållbart i längden. Det system ger mig ändå utrymme om jag vill äta något annat som inte står på schemat. Då kan jag räkna ut mängen energi (och protein) i det jag vill äta istället och jämföra att det är samma mängd energi enlig schemat. Detta ger mig en större möjlighet att vara mer "fri" i min vardag.