Tankar man kan ha under 6km löpning

Eller kanske ska skriva joggingrunda 😁 Jag vet inte vad det är men jag gillar verkligen inte löpning, ändå har jag typ medaljer från typ 5 olika lopp så trotts inställningen till löpning ställer jag upp i diverse jippon som i dag tex. Känslan efteråt är dock go. Men jag hinner tänka så himla mycket under de km som passerar.  Redan vid 500 m kände jag att det här går inte. När 1 km hade passerat började jag fundera på vart man kunde gena, vid 1,5 km tänkte jag "vad händer om jag bryter?" Men vid ca 2 km fick jag ordning på musiken och hittade spellistan som var tänkt från början. Började jogga efter musiken. Vid 3 km blev jag förvånad. "Va redan hälften, nu blir det lätt". Men vid 4 km blev det tungt igen. Vet inte vad som egentligen blir tungt, andningen är ok,  har inte ont i kroppen, så har inget att skylla på. Bara tråkigt antar jag. Hoppades nästan på att trampa snett så man kunde skylla på det och gå. Men tänkte att bara nu är det bara 2 km kvar och det ska jag ta mig tusan fixa. Målet var ju att jogga hela loppet så jag kan ju inte sluta nu för att jag tycker det känns lite tråkigt.  Så jag joggade på.  Vid 5km kom den perfekta låten. Ökade tempot en aning. Direkt när det bytte låt blev det tungt igen, drog ner lite på tempot.... men på upploppet så tänkte jag att jag skulle öka. Ville inte börja för tidigt så jag skulle riskera att inte orka ända in. Jag ökade tempot och kände "nej vad tusan....det är ju långt kvar" men bara att trampa på. Och jag kom i mål, joggande hela vägen. En tid på ca 34 min är jag riktigt nöjd över.  

#1 - - Anonym:

Bra jobbat!!! 💪💪 /Soile ☺

Svar: Tack 😙
Sarah