Sömnbehov? !

Ibland undrar jag hur man skulle fungera om man fick sova en hel natt under en längre period? Just nu snittar jag på en kanske två hela nätter i veckan. Och det brukar vara på helgen när sambon är hemma eller om den lille lyckas sova nån natt utan uppvaknande. Kan ju vara att hon sover en hel natt men då vaknar man av katten,  måste upp och kissa osv 😂 Tur man är van. Men inte så konstigt att man är trött till kvällen. Trotts detta så kliver jag upp 0440 varje dag innan jobbet för att cykla en timme på min spinningcykel. I dag ställde jag mig själv frågan, hur orkar du? Men när jag vaknade till så kände jag mig pigg och sugen. Kroppen har väl helt enkelt vant sig vid detta efter ca 2 1/2 år tid. Och det är nog just därför jag orkar kanske?  I går försov jag mig efter att ha varit uppe på natten och bäddat rent osv efter en liten olycka hos den lille. Och då blev det ingen morgoncardio och det kändes på ett negativt sätt i kroppen. Så heja träning ✌ Får se hur det blir när jag börjar på nya jobbet för då börjar jag 1 timme och 15 minuter tidigare än nu. Känner att tidigare än nu kanske man inte kan gå upp? Men då slipper jag resorna till Karlstad och tiden kanske går på ett ut?! Om inte annat kanske 40 min cardio får räcka då målsättningen är att cykla till jobbet (måste köpa cykel först).