Disciplin

"Motivationen är det som får dig att starta, disciplinen är den som får dig att genomföra din plan".

Sen jag läste dom orden från Paulo har dom på nått sätt fastnat kvar i min hjärna. Det är så sant, i alla lägen, träning, jobb osv. Jag har så många gånger i mitt "tidigare liv" hört att "jag har ingen motivation till att..." "jag väntar på att få motivation tilbaka" Som om motivationen skulle hoppa ner i godispåsen när du siter där en kväll framför tv:en. Det kommer den verkligen inte att göra. Motivationen är dock bränsle på resan, det som gör att det känns lättare att hålla sig till planen. Men  det är när motivationen sviktar som det är så himla lätt att skita i den planen man faktiskt har satt upp. Det är då disciplinen kommer fram, och det är väl det som leder en framåt. Disciplinen att fortsätta fast det känns motigt. Att inte ge upp! Gör bara det du ska för nån stans är det ju det du vill! Häng i oavsett vilket mål just DU har. 
I går hade jag verkligen ingen lust.  Vågen visade över 1 kg plus, trött och sliten i kroppen. Känslan var att jag helst ville gå och lägga mig i soffan. Mem efter nattning av den lilla åkte jag iväg till gymmet. Blev inte det bästa gympasset, men det blev av. Och kvällen blev så mycket bättre än vad jag kännde när jag kom hem. 

Utan motivationen hade jag nog aldrig startat. Men utan disciplinen hade jag aldrig kommit i mål. 


I dag väntar även ett stort beslut. Jag tror att jag redan har bestämt mig om utfallet. Men altid lika tungt att lämna ett devinitivt beslut. Det är med sorg i hjärtat jag lämnar något bra för att få något annat bra. Livet är helt enkelt i olika faser och det är nog dax för en ny fas. ❤ Kan vara denna tankeverksamhet som har gjort mig trött kam minst sagt säga att hjärnan snurrar i 100.