Att komma på bättre tankar.

Det händer att även jag förhandlar med mig själv. Tänker tankar som "vad skulle det göra", "jag tränar lite mer sen", "om jag hoppar över mellanmålet" osv...... I dag köpte jag tom med mig en liten godispåse ut ur affären. Tänkte om jag äter denna idag så kommer det ju vara borta tills nästa måndag när ny invägning är på G. Ja det kanske den skulle, men jag skulle definitivt få bättre siffror om jag lät bli. Så jag hade den bredvid mig i bilen hela vägen hem, utan att öppna den. Gav den till min sambo som slängde in den långt i skåpet samtidigt som han sa, "det här ska inte du äta, varför köpte du den?" Så sant! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Är så glad att han stöttar mig i detta. Nu ligger jag i sängen med lite havregryn och protein i magen, så mycket nöjdare än om den skulle vara fylld med Polly. 

Så jag förstår till fullo hur svårt det är när ens innre kamp sätter igång. Men det går att stå emot.