Inte så mycket av en tänkare

Jag är ingen person som tänker värst mycket, jag är mer av en "görare". Jag ältar inte saker och ting, tar inte med mig jobbet hem, när det är punkt så är det punkt. Inte långsint för fem öre. Egenskaper som jag har stor nytta av. Inte alltid bra dock, då vissa saker kanske inte alltid har processats klart och ibland kan vissa saker ske lite för fort. Men "gör om, gör rätt" är ett utryck som funkar fint.  Men allt som oftast är det en egenskap som är till min fördel (om jag själv får säga det😀) 

Men ibland tänker man efter. Som när man får frågor från omgivningen. När nån utifrån har gjort en reflektion som inte jag har tänkt på. Som min viktnedgång tex. När folk frågar hur jag gjort? att du orkar? är det möjligt? osv. För mig är det klart att det är möjligt. Allt är möjligt men vissa saker kräver mer utav en än andra. Jag har följt planen utan att tänka och lagt allt för mycket värderingar i det. Står det att jag ska äta kyckling /fisk två ggr per dag i 29 veckor så gör jag det 😃 Om jag har satt upp ett mål för mig själv och om det är det som krävs så är det bara att agera. Det är ingen annan som gör jobbet åt mig. Samma med träningen. Står det 7 cardiopass, 5 gympass, 4 intervaller, 1 spinning så är det bara att fördela ut det på veckan.  Jag tänker inte så mycket på det, jag gör! Skulle jag tänka på söndagskväll att till veckan ska jag få in 17 träningspass, inte få unna sig något gott (ett utryck som jag för övrigt inte gillar, kräver nästan ett inlägg för sig det) jobba heltid, ta hand om hem och hushåll osv så har man redan gått i väggen för länge sen. Jag delar upp mina mål/ planer och funderar på: vad krävs av mig idag? Och så agerar jag. Jag älskar mitt liv just nu, och jag är så tacksam för alla jag har omkring mig, hemma, familj, vänner,jobbet. 





#1 - - Anonym:

Du tänker så rätt! Och även ditt Mary kay återspeglas i ditt tänk. Kram kajsa

Svar: Tack Fina Kajsa 😘
Sarah