Du är inte ensam

Ibland kan det kännas att man är ensammast på hela jorden med att ha slapp hud och strimmor på magen. I alla fall när man står backstage innan man ska kliva upp på scenen. Man synar alla andra grymma brudar med släta magar och mer synliga konturer på framför allt nedre delen av magen. Man blir grymt imponerad av allas fysik. 

Men häromdagen snubblade jag över denna bild på en annan mage som också bär på en historia. Blev sjukt glad att se att jag inte är ensam. Just för att jag ibland har tvivlat på vad jag har i fitness branschen att göra med min mage. "Jag kommer ju aldrig kunna ta medalj med den magen så varför ta upp plats för någon annan" Lite så går tankarna när jag får en dip. Men nu har jag fyllts med ny energi, vågar stå på mig och ta plats på scen. Kanske lite extra nervös inför denna tävling då tyngre Classic inte är någon nybörjare tävling direkt. 

Men jag ska kliva upp lika stolt som i höstas, trots min lösa hud ska fysiken i övrigt vara grym, kan ju ta några poäng 😀

Nån som vet vem kvinnan på bilden är? Skulle vilja se mer av henne.