Uppdatering

Dax att börja uppdatera lite igen. Jag får ju upp minnen från facebook på gamla inlägg och jag tycker det är rätt kul att läsa om förra årets tävlingssatsning och debuten i bikinifitness. Så nu när det är dax för nästa tävlingssattsning är det väl på sin platts att börja blogga igen. 
Har nu gått på diet i ca 5 veckor och det är ungeför lika många kilon som har försvunnit.Själva dieten är egentligen inte så svår (om man övervinner suget) det är bara att följa schemat man har lixom. Det svåra för mig var att återgå till det normala efter tävlingen. Efter ett års stenhård diet så fanns det inget lagomt gällande kost efter förra tävlingen. Åt allt man saknat. Jag försökte sköta mig relativt bra med maten. Åt fortfarande mycket kyckling, men med massa tillbehör. Och för att inte tala om allt sött.Kan sägga att jag frossade... Det visade sig och 20 kg gick jag upp. Tänker att 8-10 kg hade varit mer lagomt. Så det blir min största utmaning efter vårens tävling/ tävlingar. 
 
Dagen innan en av förra höstens tävlingar.
 
Formen i dag
 
Jag hoppas ju att man har byggt på sig lite muskelmassa också för träningen har jag inte slarvat med oh jag har ändå set till att jag har fått i mig all protein. Man kan säga jag gjort en "grisbulk", nått jag sa att jag inte skulle göra.
 
 
Har skaffat mig kort hår också. Ni ska veta vilka diskussioner jag hade innan jag väl bestämde mig. Vill ju ha lngt hår när jag tävlar (tror jag i alla fall för alla har långt hår) Men till vardags hängde bara håret i en svans och fullt och stripigt blir det lätt med ett överblonderat långt hår. Nått jag tycker är grymt fult. Så första gången fick det bli en lång page. Men sist vågade jag ta lite till på långden. Jag är supernöjd och har inte ångrat mig än.
 
 
 
 
Förra höten startade jag ju upp min Mary Kay verksamhet. Är så otroligt tacksam för det. Jag har funnit så goda vänner, både i jobbet, privat och i träningen och min ära syster som också jobbar som hudvårdskonsult har jag fått så bra relation till. Vi pratar i telefon minst en gång om dagen nu tror jag. Ångrar inte en sekund. Den glädjen och gemenskapen jag har fått önskar jag varenda kvinna <3 
 
Nu hoppas jag att jag ska uppdatera oftare. Är så roligt att gå tillbaka och läsa i efterhand. Blir som en dagbok.
 
Kramar Sarah <3