Julstök

 En annorlunda jul för mig i år. Jag kan inte minnas om jag nån gång har jobbat på julafton. tror faktiskt inte det. Jag har alltid tagit semester eller föräldraledigt på jul. Men i år blir det att jobba, fredag, lördag och söndag. När jag ser alla statusuppdateringar online så kanske det har varit lugnast så här dagen före. Vi har varannan mamma jul och varannan pappa jul. I år var det pappa jul så jag kan egentligen jobba. Men den största orsaken är att mina semesterdagar är slut :)
 
Jag brukar inte ha någon julstress och allt brukar flyta på bra. Så även i år. På våran sida av släkten har vi i år beslutat något fantastiskt bra. Vi ska bara ge julklappar till våra egna barn. Vi köper alltså inte till syskonbarn. Vilket gör att vi kan lägga allt krut på våra egna barn. Hur bra som helst. Har man 7 syskonbarn, sambon har massor så blir det dyrt. Vilket gör att vi egentligen bara köper "struntsaker" för att ha råd till alla. Bra beslut.
 
Lite julstämning har jag dock. Så längtar så efter att få stämpla ut i morgon och bege mig till min bror där vi alltid har firat. Även om inte alla är på plats i år så ser jag fram att träffa dom som är där.
 
God jul på er alla <3