Hallonsorbet

Har en tid funderat på att beställa hem boken muskelmat. Men då jag har gått på strikt Kostschema har jag inte tyckt det hat varit nån idé då jag ändå ska äta samma mat. Men nu slog jag slag i saken och i går kom dem hem. Testade två recept redan på kvällen  och vad testades om inte sötsaker 😉

Denna hallonsorbet var så sjukt  God och endast 34 kcal per portion. Saga älskade den också så i sommar lär det bli mycket sorbet. Tänker att man kan byta ut hallonen med vad man än önskar. 

Näringsinnehåll: 1 portion, 35 kcal, 4g protein, 4g kolhydrater, 0.2g fett.

Ingredienser:
4 portioner
250g hallon
3dl vatten
6 msk sötningsströ
3 stora äggvitor

Mixa/ mosa hallonen (jag använde frysta hallon) med vatten och 3 msk sötningsströ. 
Om du använder färska hallon låter du skålen så i frysen ca 1 timme. Använder du frysta hallon är du redo för nästa steg.

Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Tillsätt resten av sötningsströt under omrörning. 

Blanda ihop hallonen med äggvitorna och låt stå i frysen tills sorbeten har frusit till.

Är och njut. 


#1 - - Anonym:

Tack för tips. Kajsa

Svar: 😙
Sarah