"se inte det lilla snedsteget som ett misslyckande och ge upp. Se det som en liten paus och kom igen"

Jag må kanske inte ha dom snyggaste  magrutorna och den taitaste huden när jag kliver upp på scenen om 28 dagar för min alldra första bikinifitness tävling. Men när jag sätter min fot på scenen kommer jag känna mig som en vinnare. När man tittar tillbaka på bilder är det rätt så fantastisk vad man kan åstakomma med lite träning och bra mat. När jag bestämde mig att en förändring var tvungen att ske i januari 2014 började förändringarna lite smått. Jag tränade inte överdrivet mycket och jag åt inte bra alla dagar i veckan. Men det räkte just då för att känna jag var på G. Fanns även längre perioder där jag åter föll in i mitt "gamla" beteende och återigen struntade i att ge min kropp det den behöver för att må bra. Jag brukade tänka på en strof  som jag hört för länge sen när jag "trillade" dit. Det gick nått i stil med att "se inte det lilla snedsteget som ett misslyckande och ge upp. Se det som en liten paus och kom igen" Då var det lättare att inte se sig själv som misslyckad utan att lätt komma igen till det mål man egentligen hade men "glömt" för en stund. Det var under denna resa som min kropp och mentalitet började fånga upp min "ungsomsdröm" om fitness och min målbilden blev klarare och klarare. I september 2014 blev kosten och träningen mer uppstyrd med hjälp av en pt/coach vilket tog mig till helt andra resultat som jag förmodligen  inte hade kommit till utan hans hjälp. 

Trotts att kropp och knopp nu är rätt slitna efter en snart 27 veckors lång diet är jag ändock sjukt taggad på framtiden och vad våren kan inbringa i tävlingserfaren. Just nu känns det som om det här är början på något riktigt bra.