Det sitter i huvudet

Jag tror att man kan åstakomma komma rätt så mycket med rätt inställning. Ett utryckning som följt mig sen tonåren är att "allt är möjligt, bara jag vill det tillräckligt mycket". Har till och med tatuerat ett tecken som betyder möjlighet. Som tex så är ju svenska en av mina svagheter (som kanske lyser egenom ☺) Är urkass på att stava tex. Många i min omgivning sa att om jag inte kan stava ordentligt kan jag inte få ett vettigt jobb. Nu jobbar jag som chef.  Visst det blir fel ibland, men jag försöker.  

Samma med träningen. Jag har länge tyckt att löpning har varit helt värdelöst tråkigt och då går det inte. Har på sin höjd "orkat" springa 7 km. Känner efter för mycket, tycket det gör ont, får håll, ska bara gå uppför den här backen osv. Ursäkterna är oändliga. Men denna vecka har det hänt något. I går sprang jag 8 km och det kändes bra. Trotts håll så fortsatte jag. Tänkte att det är bara att hänga i och springa tills det fysiskt inte går längre. Det ska inte vara psyket son sätter stopp. Sjukt nöjd efter rundan. I dag sprang jag dryga milen och är om möjligt ännu nöjdare i dag. 

Samma när människor i min omgivning frågar hur jag orkar gå upp så tidigt varje morgon för att träna. Det är bara att göra! Lägg inte så mycket fokus på att man är trött och att det är tråkigt. Lägg fokus på målet och följ planen.  Är planen att gå till gymmet tre ggr i veckan,  gör det! Ska man ta en promenad innan jobbet, gör det! I bland kan jag tänka att jag struntar i det, men vem lurar jag då?  Jo bara mig själv och ingen annan. Vill ja nå målet? Hur mycket är jag bered att satsa / och hur ofta? Det är enbart jag själv som sätter mina egna gränser. 

Samma med maten. "Hur kan du äta samma mat varje dag?" Vad har jag för målbilden?  Är jag bered att satsa det som krävs? Bara jag själv som har svaren. 

Så ja. Allt sitter i huvudet, man måste satsa för att vinna. Vad satsar du för att nå dina egna mål? Viktig fråga att ställa sig ibland.  

Kör hårt och tro på dig själv! 

#1 - - Anonym:

Ja jäkla häftig resa! Skulle gärna vilja ha lite mer tips och guidning hur jag själv kan gå tillväga för att få tummen ur ***** och nå mina mål. Hoppas vi hörs framöver ;)

Svar: Tack så mycket. ☺
Sarah