Vart är du om två år?

När man sättet saker i relation till varandra kan man få helt olika perspektiv. Som "min förvandling" nu när jag har den bakom mig så tog det 23 månader att ta mig hit där jag är idag. Det är alltså nästan exakt på dagen 23 månader mellan bilderna. Det är ju ingenting när man ser tillbaka. Men när man står där och ska börja känns 23 månader som en evighet! När jag har satt mina mål så delar jag upp det i delmål. Så viktigt! Om jag den där dagen när jag hade bestämt mig hade sakt att jag ska gå ner 40 kg och det ska ta mig 2 år. Vem hade orkat hålla den glöden vid liv? Inte jag i alla fall. Jag började med små små mål. En vecka med bra mat, 5 kg ner, inget godis överhuvudtaget till påsk, ner en klädstolek, orka springa 3 km utan att stanna. Och detta är bara en bråkdel av alla små mål man måste ha på resan. 

Det viktigaste av allt är att tänka att man gör det för sig själv. Jag har SÅ många gånger varit en "ögontjänare" äter nyttigt när andra är med och ABSOLUT inget sött. Nej nej, "jag äter inte sånt". Men i min ensamhet trillar dit. "Det är ju ändå ingen som ser nu!" Känner ni igen det? Men när jag väl bestämde mig så tänkte jag att jag gör det för mig själv och denna gång ska jag inte SVIKA MIG. För det är ju det man gör. Har jag sagt att jag inte ska äta godis på en vecka, men gör det på fredagen lite i smyg, "eller det är ju ändå helg". Det är ju ingen annan än dig själv du sviker. Man  tänker att jag fixade inte detta den här gången heller!  Man får sämre självkänsla och känner att målbilden har flyttats flera mil bort. I stället för att bita ihop. Kan vara sjukt jobbigt när familjen dyker ner i fredagsmyset.  Men stå emot! Man fixar det! På söndagen när du känner att jag klarade detta. Jag åt verkligen inget! Hur stolt är man då att man har fixat det?! Växer lite, och orkar en vecka till. Gör upp din plan och håll dig till den! 

Det är DU och DINA mål!

Ha ditt slutgiltiga mål  långt borta och se vägen dit som delmål. Och det viktigaste (igen) det måste vara tydliga mål. 

Med detta sagt ska det bli jätte intresant att se vad min vår ska infattade för mål. Har lite planer men inget konkret ännu. 

Keep On going !