Akrivitetsarmband



Jag har nog börjat insett att jag är lite pryltokig. I alla fall när det kommer till träning och hälsa. Beställde efter många om och men ett Akrivitetsarmband. Än så länge är jag nöjd. Det är ju verkligen ingen exakt vetenskap, men kull att ändock depå ett ungefär hur många steg, hur många km man har gått. Hur många kcal det beräknas förbränna. Men framför allt tycker jag det är kul att se sömnen. Hur många timmar det egentligen blir, hur mycket man är uppe på en natt och hur många timmars djupsömn. Jag är ju dock lite skeptisk på hur den kan mäta och hur exakt det kan bli. Men det ger ju i alla fall värden man kan jämföra med. En fiffig saker att man kan ställa in klockan på ett vibrerande alarm. Då slipper man väcka hela familjen och man vaknar av att det vibrerar på handleden. Rätt så behagligt faktiskt. 

Extremt sugen på vågen dom har också. En toppen bra sak är att man kan kopla både ativitetsarmbandet och vågen (och alla dess andra produkter) till en och samma app så man kan få ut kurvor och diagram. Det älskar jag. Att jämföra och följa. Kanske får bli en sommarpressent till mig själv. Måste ju dtrotts allt ha en ny våg när deffen starar.