en vanlig dag

Nu när man har semester har man lite tid till övers. Tänkte skriva hur en klassisk arbetsdag ser ut. För det är ju trotts allt i vardagen det ska funka. 

0445: klockan ringer och det är dax för en timmes morgoncardio.  Den blir oftast på min spining cykel hemma i vardagsrummet, men det kan även bli en pw ute. Om jag har tur finns det en celcius i kylen. 

0610: dax att väcka barnen och göra sig i ordning och inta frukost. Om man har tur så har den lille sovit ända tills nu. Annars sitter hon redan i soffan med en flaska välling. 

0645: packar barnen i bilen, en till fritids och en till förskolan.

0800: om lämning av barn och trafiken har flytt på bra kan det hända man stämplar in några minuter till godo. 

0930: mellis

1200: lunch

1430: mellis

1545/1645: beroende på om jag ska hämta barn eller ej så beger jag mig från jobbet för att hämta hem dom.  

Hemma får vi några timmar för matning, mys, lek och dusch.

1700-1800: middagen intas.

2000/ 2030: i väg till gymmet. Om marken inte är hos mig kan det hända att jag kommer till gymmet tidigare. Annars åker jag efter nattning för att få så mycket tid som möjligt med dom. 

När sambon jobbar borta så gäller det att planera redan på morgonen och packa väska med mellis och träningskläder. För då åker vi till gymmet direkt efter dagis och fritidshämtning. 

Ca 2300 brukar jag somna som en klubbad säl. Inte ovanligt att man somnat till redan i soffan :) 

Under kvällen har jag även i tagit ett mellis mål och innan läggdax kvälls gröten.  

På helgerna  blir tiderna med träning lite mer flytande och så nu ävennpå semestern. Måltiderna är dock samma tid oavsett.