Kvinnliga hormoner

Jag tror jag har hittat orsaken till mitt enorma sug. I morse när jag åkte till jobbet lyssnade jag som vanligt på en pod. I dag var det världsmästarinnan i bikinifitness som var med som gäst. Då kom det upp fråga om muskeluppbyggand och p-piller. Då slog det mig att jag för ca 1 1/2 månads sen byte preventivmedel. Ungefär lika länge som det här helvetes suget startade. När jag kom hem från jobbet googlade jag lite. Det preparat jag äter är ett minipiller och innehåller inte östrogen, däremot en liten mängd av ett annat kvinnligt könshormon. Och de kvinnliga könshormonerna är ju inte kända för att bygga muskler. Men jag tror (och hoppas) att det är sån liten mängd så det inte påverkar nämnvärt.
Däremot kvarstår suget. Men jag hoppas att det är övergående. För det är sjukt jobbigt!!!